Általános Szerződési Feltételek

  1. Általános rendelkezések
    1.1. Az „Általános Szerződési Feltételek” (a továbbiakban: ÁSZF) a szolgáltató (Mecsek Virágai Lak Szolgáltató) által üzemeltetett Mecsek Virágai Lak (7394 Magyarhertelend Tábor u. 5. ) szálláshelyeinek igénybevételéhez, illetőleg ehhez kapcsolódóan a
    Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit.
    1.2. Egyedi feltételek nem képezik részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki speciális, egyedi
    megállapodások megkötését utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel, illetőleg más olyan személyekkel,
    akikkel a Szolgáltató a szolgáltatásai értékesítése érdekében együttműködik.
  2. A szerződő felek
    2.1. Szerződő fél az a természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság,
    aki a Szolgáltató szolgáltatását megrendeli, illetőleg igénybe veszi. Szerződő fél az a természetes személy
    is, aki a szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi. A szolgáltatást megrendelő, és/vagy igénybe
    vevő a továbbiakban: Vendég.
    2.2. A Szolgáltató és a Vendég együttesen -amennyiben a feltételek teljesülése folytán közöttük a
    szerződés létrejön- a továbbiakban: Felek.
    2.3. Amennyiben a szolgáltatásokra irányuló megrendelést a Vendég helyett egy áltata megbízott
    harmadik személy (továbbiakban: Közvetítő) adja le, az együttműködésre a Szolgáltató és a Közvetítő
    között létrejött megállapodás az irányadó, és a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik
    személy jogszerűen képviseli-e a vendéget.
  3. A szerződés létrejötte, a szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
    3.1. A Vendég szóbeli vagy írásbeli ajánlatkérése a Szolgáltató minden esetben írásbeli ajánlatot küld.
    Amennyiben a Szolgáltató írásbeli ajánlatának elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik a Vendég
    részéről tényleges megrendelés, a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
    3.2. A szerződés minden esetben a Szolgáltató írásbeli visszaigazolásával jön létre. Amennyiben a Vendég
    írásbeli foglalását a Szolgáltató írásban visszaigazolja, a Felek között írásbeli szerződés jön létre. Szóbeli
    foglalás, megállapodás vagy módosítás csak akkor keletkeztet szerződéses kötelmet, ha azt a Szolgáltató
    írásban visszaigazolta.
    3.3. Hitelkártya, vagy bankkártya adatokkal való foglalás esetén azonnal, átutalás esetén pedig attól fogva
    garantált a Vendég megrendelése, hogy a foglalási összeg 30 %-a, illetve a visszaigazolásban szereplő
    összeg, a Szolgáltató számlájára megérkezik. Azokat a szobákat, melyekre nem garantált foglalás
    vonatkozik, a Szolgáltató jogosult harmadik személy számára értékesíteni. A beérkezett előlegről a
    Szolgáltató előlegszámlát állít ki. A beérkezett előleg lemondás, illetve „no show” esetén egyaránt vissza
    nem térítendő.
    3.4. A szolgáltatás igénybevételére létrejött szerződés meghatározott időtartamra szól.
    3.5. Amennyiben a vendég a határozott időtartam lejárta előtt úgy dönt, hogy a szolgáltatást nem kívánja
    a határozott időtartam végéig igénybe venni, és a szobát végleg elhagyja, köteles a megrendelt
    szolgáltatás teljes ellenértékét a Szolgáltatónak megfizetni, aki jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes
    ellenértékének követelésére. A Szolgáltató a Vendég által a határozott időtartam előtt elhagyott szobát
    jogosult újra értékesíteni.
    3.6. A szolgáltatás igénybevételének Vendég általi meghosszabbítása akkor lehetséges, ha ehhez a
    Szolgáltató előzetesen hozzájárult. A Szolgáltató ebben az esetben kikötheti a már teljesített
    szolgáltatások ellenértékének megtérítését.
    3.7. A Szolgáltató általi szolgáltatások igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek
    személyazonosságukat a vonatkozó törvényi szabályozásnak megfelelően, a szoba elfoglalása előtt
    igazolják.
    3.8. A szállodai szobákban csak a portán regisztrált Vendégek tartózkodhatnak, a látogatók fogadása a
    hallban történik.
    3.9. A Vendégek a szálloda valamennyi szolgáltatását saját felelősségükre veszik igénybe, az ott
    tartózkodásuk teljes időtartama alatt.
    3.10. A szálloda szolgáltatásait igénybe venni, annak létesítményeit használni minden Vendég csak saját
    felelősségére jogosult.
    3.11. Amennyiben a gyermekkorú vagy fiatalkorú vendég egészségügyi állapota vagy más ok indokolja,
    nem hagyható a szálloda területén szülői vagy gondozói felügyelet nélkül.
    3.12. Tizennégy éven aluli személyek a szálloda egyes szolgáltatásainak igénybevételére, így különösen a
    wellness-létesítmények, gyermek játszótér használatára kizárólag szülői, gondozói felügyelet alatt
    jogosultak, a gondozásukra, illetőleg felügyeletükre köteles személy felelősségére. A hat éven aluli,
    továbbá úszni nem tudó tizennégy éven aluli gyermek csak felnőtt felügyelete mellett veheti igénybe a
    szálloda wellnes szobáihoz tartozó jakuzzikat.
  4. A szolgáltatás igénybevételének megkezdése és befejezése (check-in és check-out)
    4.1. A Vendégek a bérelt helyiségeket az érkezés napján 14:00 órától foglalhatják el.
    4.2. A Vendégek a bérelt helyiségeket a távozás napján 10:00 óráig kötelesek elhagyni.
    4.3. A Szolgáltató a felek erre irányuló előzetes megállapodása esetén kései kijelentkezést biztosíthat a
    Vendégek számára, 10:00 és 12:00 közötti távozás esetében 10€, 10:00-15:30 közötti távozás esetén 20€
    díj, míg 15:30 óra utáni távozás esetén 1 éjszaka szállás díjának megfelelő összeg ellenében.
    4.4. A bejelentőlap pontos kitöltése után a Vendégek a regisztráláskor szobakulcsot
    kapnak, amelyet távozáskor kötelesek a szálloda portáján elhelyezni vagy a
    recepciósnak visszaadni. Ennek elmulasztása esetén a Szolgáltató kulcsért 10€ díjat számít fel a Vedégnek kulccsal.
    4.5. A kisállatok hozatalát Szolgáltató engedélyezheti, és a feltételek egyéni megállapodás részét képezi
    4.6. A szálloda területén csak regisztrált ( becsekkolt) Vendégek gépjárművei parkolhatnak ingyenesen.
  5. Lemondási Feltételek
    5.1.Az egyéni Vendég foglalását az érkezést (érkezés napján 16:00 óra) legalább 72 órával megelőzően a
    megrendelt szolgáltatások összegének 30%-os kötbér összeg kiszámlázása és megfizetése mellett
    lemondhatja, amennyiben nem szerepel ettől eltérő információ a visszaigazolásában. Amennyiben a
    Vendég általi lemondásra az érkezést megelőző 72 órán belül kerül sor, vagy a lemondás nem történik
    meg, illetőleg a Vendég nem érkezik meg (no show), a kötbér a megrendelt szolgáltatás ellenértékének
    100%-a.
    A Mecsk Virágai Lak felhívja a figyelmet, hogy az alábbi esetekben is az általános lemondási
    feltételeket érvényesíti, azaz vis maior-ra történő, vagy COVID-dal kapcsolatos hivatkozásokat nem tud
    elfogadni:
    akár a vendég/megrendelő/szolgáltatást igénybe-vevő működését, részéről a szolgáltatás igénybe
    vételét, akár a szálláshely működését, vagy a megrendelt rendezvény/fellépés megtarthatóságát
    jogszabály vagy hatósági/hivatali rendelkezés korlátozza, akadályozza, mivel a szolgáltatást ezen esetben
    is előkészítjük, illetve a rendelkezésre álló keretek között nyújtjuk.
    COVID vagy veszélyhelyzeti rendelkezések esetén, mivel a szolgáltatást ezen esetben is előkészítjük,
    illetve a rendelkezésre álló keretek között nyújtjuk.
    Az általános lemondási feltételeink tehát a COVID járvánnyal összefüggő okból eltérést nem engednek,
    lévén a járvány és annak hatásai ismertek, azokkal számolni kell, a megrendelés ennek tudatában
    történik. Lemondás esetén tehát, kivétel nélkül, a kifizetett előleg visszatérítésére a vendég/megrendelő
    az általános szabályok szerint jogosult. Megrendeléseik, illetve foglalásaik leadásával a 22 Boutique Hotel
    & Event Center ezen előírását automatikusan elfogadja a megrendelő, szolgáltatás igénybe vevője.
    5.2. Lemondásra és módosításra kizárólag e-mailben és megerősítő telefonhívás útján kerülhet sor a
    Szolgáltató értékesítő alkalmazottjánál.
    5.3. Amennyiben a Vendég foglalását előlegfizetéssel biztosította, és az érkezés napján nem érkezik meg,
    a Szolgáltató a megfizetett előleg teljes összegét kötbérként érvényesítheti.
    5.4. Amennyiben a Vendég a szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy
    más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, az érkezés napján 18:00 órától a Szolgáltató
    szolgáltatási kötelezettsége megszűnhet. Erről a szolgáltató dönt.
  6. Árak, fizetési feltételek
    6.1. A Szolgáltató az árakat Euroban, illetve Forintban határozza meg. Az árak az idegenforgalmi adót. A
    Szolgáltató jogosult az árakat előzetes értesítés nélkül megváltoztatni, mely változás a már visszaigazolt
    foglalásokat nem érinti.
    6.2. A Szolgáltató által megadott árak a visszaigazolás szerinti ellátást tartalmazzák.
    6.3. A megrendelt szolgáltatások ellenértéke a helyszínen készpénzben (Forintban vagy Euroban)
    egyenlíthető ki, emellett lehetőség van SZÉP kártyával (MKB, K&H, OTP) és bankkártyával (VISA,
    Eurocart-Mastercard, Maestro hitelkártya) történő, illetőleg internetes oldalon keresztüli fizetésre.
    6.4. A kártyaterhelés forintban történik.
  7. Személyes adatok kezelése
    7.1. A Szolgáltató az általa működtetett weboldal Vendég általi használata közben szükséges,
    azonosításra alkalmas, személyes jellegű adatok begyűjtése és feldolgozása során az érvényben lévő
    magyar adatvédelmi előírásoknak megfelelően jár el.
    7.2. Szolgáltató a tudomására jutott személyes adatokat az általa nyújtott szolgáltatás igénybevételéhez
    szükséges mértéken túl saját marketing tevékenységéhez használja fel. Vendég ehhez a szolgáltatás
    igénybevételével hozzájárul. Szolgáltató az adatokat harmadik személy részére nem tesz hozzáférhetővé,
    kivéve a jogszabályi kötelezés, illetve a hatósági eljárás eseteit.
    7.3. Szolgáltató a szálloda területén a személy – és vagyonbiztonság érdekében elektronikus térfigyelő
    rendszert (kamerarendszer) működtet. Vendég a szálloda területére való belépéssel hozzájárul ahhoz,
    hogy róla – kizárólag ezen célból – képfelvétel készüljön.
  8. A szerződés teljesítésének elutasítása és a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
    8.1. A Szolgáltató jogosult a Vendéggel kötött szerződést azonnali hatállyal felmondani, és a
    szolgáltatások nyújtását megtagadni azzal, hogy a Vendég továbbra is tartozik a megrendelt
    szolgáltatások ellenértéke 100%-ának megfizetésével, amennyiben
    -a.) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott helyiségeket,
    berendezéseket és egyéb eszközöket, a Szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat, valamint az azok
    biztosítására szolgáló helyiségeket,
    -b.) Vendég megszegi a szálloda házirendjét, és a házirenddel ellentétes magatartással felszólítás ellenére
    sem hagy fel,
    -c.) Vendég nem tartja be a Szálloda biztonsági szabályzatát, és a biztonsági szabályzattal ellentétes
    magatartással felszólítás ellenére sem hagy fel,
    -d.) Vendég fertőző betegségben szenved,
    -e.) Vendég a szobáját a távozás napján délelőtt 10.00-ig nem üríti ki, és a tartózkodás
    meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá,
    -f.) a Szerződő fél nem teljesíti a szerződésben meghatározott előlegfizetési kötelezettségét az abban
    meghatározott időpontig,
    -g.) a Vendég a szálloda alkalmazottaival durván, vagy kifogásolható módon viselkedik, alkohol vagy
    kábítószer hatása alatt áll, vagy egyébként olyan magatartást tanúsít vagy olyan állapotban van, amely
    folytán a Szolgáltatótól a szerződés fenntartása nem elvárható,
    -h.) a Vendég a békés együttélés szabályait megszegi, a szálloda alkalmazottaival vagy a többi vendéggel
    durván, vagy kifogásolható módon viselkedik,
    -i.) a Vendég a szálloda alkalmazottjával vagy más vendéggel konfliktushelyzetbe kerül, melyet nem
    kulturált módon rendez; hangoskodással vagy más nem kívánatos magatartással a többi vendéget
    kellemetlen helyzetbe hozza, zavarja, függetlenül attól, hogy a konfliktus kialakulása melyik félnek róható
    fel,
    -j.) Vendég a szálloda területén és közvetlen környezetében, az általa bérelt szobán kívül szexuális
    cselekményt végez vagy végeztet, vagy egyébként szeméremsértő módon viselkedik. Azzal, hogy a
    Vendég ezt a tilalmat megszegi, hozzájárul ahhoz, hogy az erről készült felvételt a Szolgáltató teljes
    körűen felhasználja.
    8.2. Amennyiben a szerződés teljesítése „Vis maior” okból marad el, a szerződés a jövőre nézve
    megszűnik.
  9. Elhelyezési garancia
    9.1. Amennyiben a Szolgáltató a szerződésben kikötött szolgáltatásokat önhibájából nem tudja
    biztosítani, köteles a Vendég elhelyezéséről gondoskodni.
    9.2. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy amennyiben a szállodában történő elhelyezést nem
    tudja biztosítani, a Vendéget a szállodához legközelebbi, színvonalban megegyező szállodában vagy
    hotelban szállásolja el-vagy ezt az elhelyezést felajánlja. Amennyiben az akadály megszűnik, a Szolgáltató
    jogosult úgy dönteni, hogy a szerződésben eredetileg meghatározottak szerint, szállodájában helyezi el a
    Vendéget a szerződésben meghatározott időtartam hátralevő részére.
    9.3. Abban az esetben, ha a Szolgáltató fenti kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz – függetlenül
    attól, hogy a felajánlott elhelyezést a Vendég elfogadja- e – Vendég kártérítési igénnyel a Szolgáltatóval
    szemben utóbb nem élhet, vele szemben további követeléseket nem támaszthat.
  10. A Vendég jogai
    10.1. A Vendég jogosult a szerződés értelmében megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon
    helyiségeinek és létesítményeinek használatára, amelyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe,
    valamint jogosultak a szokásos kiszolgálásra a szálloda szabályzatának megfelelő nyitvatartási időben.
    10.2. A Vendég a szálláshelyen való tartózkodásának időtartama alatt panasszal élhet a Szolgáltató által
    nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban. A Szolgáltató az ezen időtartam alatt tett és
    jegyzőkönyvbe vett panaszok kezelésére kötelezettséget vállal.
  11. A Vendég kötelességei
    11.1. A Vendég köteles a szerződésben meghatározott szolgáltatások ellenértékének megfizetésére;
    legkésőbb a szerződésben meghatározott időpontig és az ott megjelölt módon.
    11.2. A minibárból történő fogyasztás térítés ellenében történik. A Vendég köteles távozáskor a
    fogyasztása ellenértékét megfizetni.
    11.2. A Vendég köteles gondoskodni a vele érkező kiskorúak állandó felügyeletéről. A szálloda
    személyzetének nincs kapacitása arra, hogy munkájuk ellátásán felül figyelemmel kövessék a
    gyermekeket, így pl. azt, hogy elhagyják-e a szálloda épületét, területét.
    11.3. A Vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a szálloda recepcióján, és rendelkezésre
    bocsátani minden olyan információt és adatot, amelyek a káreset körülményeinek tisztázásához
    szükségesek, illetőleg amelyek egy esetleges szabálysértési vagy büntető eljárás alapját képezhetik.
    11.4. A Vendég, valamint annak látogatói és a Vendéggel együtt utazó személyek kötelesek a szálloda
    épületét és annak közvetlen környezetét rendeltetésszerűen, a többi vendég szükségtelen zavarása nélkül
    használni.
    11.5. A Vendég köteles a szállodához tartozó parkolót a KRESZ szabályainak megfelelően használni. A
    parkolóban hagyott tárgyakért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. A parkoló használatára a Vendég
    kizárólag foglalása időtartama alatt jogosult, a szoba elhagyásával egyidejűleg köteles a parkoló
    használatával felhagyni. Ettől eltérően állapodhat meg a Vendég a Szolgáltatóval, minden esetben extra
    díj fizetése ellenében.
    11.6. A játszótéren található játékok, tárgyak helyben történő használatra rendeltek. Amennyiben a
    Vendég a játszótérről el szeretné vinni őket, ehhez köteles előzetesen engedélyt kérni a recepción,
    használat után pedig köteles visszavinni a kérdéses tárgyakat a játszótérre.
    11.7. A Vendég a szállodai szobájában csak a magával hozott ételt fogyaszthatja el, a szoba állagának,
    tisztaságának megóvása mellett. Ételt csak a szálloda konyhájáról rendelhet szobájába (11:00-21:30). Ezt
    a szálloda egész területés elfogyatszhatja, de az evőeszközöket, tányérokat, tálcákat, poharakat és egyéb
    szállodai/konyhai tárgyakat köteles a recepción távozáskor leadni, vagy a szobájában hagyni. El nem
    tulajdoníthatja azokat. A konyháról rendelt étteleket a szálloda területéről csak a recepcióstól kérve,
    elcsomagoltan viheti el.
    11.8. Vendég köteles bármilyen rendkívüli eseményt – személyi sérülés, balesetveszélyes eszköz vagy
    tárgy- azonnal jelezni a szálloda legközelebbi munkavállalójának.
    11.9. A Hotel területén a Vendég este 21:00 órától köteles tartózkodni minden olyan magatartástól,
    zajkeltéstől, mely a megszálló többi vendéget zavarhatja.
    11.10. A Vendég köteles a szobáját minden esetben bezárni.
    11.11. A Vendég magára nézve kötelezőnek ismeri el a szálloda, és a wellnest tartalmazó szobák
    házirendjét, valamint a szálloda biztonsági előírásait, és az azokkal ellentétes magatartás tanúsításától
    tartózkodni köteles. Amennyiben a Vendég az ezekben a dokumentumokban foglaltakat megszegi, az
    eset súlyosságára tekintettel Szolgáltató jogosult őt az érintett szolgáltatás igénybevételétől eltiltani,
    vagy a köztük létrejött szerződést az ellenszolgáltatás követelése mellett felmondani.
  12. A Vendég kártérítési felelőssége
    12.1. A Vendég köteles megtéríteni mindazon kárt, melyet a Szolgáltató vagy harmadik személy szenved
    el és amelyeket a Vendég, annak kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó
    személy okoz.
    12.2. A Vendég köteles megtéríteni azt a kárt, amelyet a szobában vagy a szálloda más helyiségeiben,
    illetőleg a szálloda környezetében, a parkolóban, kertrészben etc. a nem rendeltetésszerű használat okoz.
    A rendeltetésszerű használatból adódó állagromlásért a Vendég nem felelős.
    12.3. A Vendégnek a bérelt szobát és a többi, általa használt helyiséget olyan állapotban kell elhagynia,
    amilyen állapotban azt a Szolgáltató a használatába bocsátotta. A rendeltetésszerű használatot
    meghaladó igénybevételből (kiömlött folyadék, vizelet, hányadék, dohányzás, etc.) adódó extra takarítási
    költségek fejében a Vendég köteles az okozott kár mértékének megfelelő, de minimum 30.000 Ft díj
    megfizetésére.
    12.4. Az átvételkori állapot fenntartása a kertre is vonatkozik. A virágok, más növények leszakítása,
    rongálása, kiásása etc. során adódó költségek pl. újbóli telepítés költségei a kárt okozó Vendéget terhelik.
    12.5. A Vendég felelősséggel tartozik a gondozása vagy felügyelete alatt álló kiskorú magatartásáért.
    Köteles ennek értelmében megtéríteni mindazon kárt, melyet a kiskorú okoz, függetlenül attól, hogy
    annak magatartása károkozásra irányul, vagy pusztán gyerekjáték eredménye (pl. falak, bútorok
    összefirkálása, kárpit tépkedése).
    12.6. Az okozott kárt a Vendég haladéktalanul köteles bejelenteni a Szolgáltató személyzete valamely
    tagjának.
  13. A Szolgáltató jogai
    13.1. Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy megrendelt és igénybe nem vett szolgáltatások
    ellenértékének megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései
    biztosítása végett zálogjog illeti meg a Vendég mindazon vagyontárgyaira, melyeket magával a szállodába
    bevitt.
    13.2. A szálloda területén a Szolgáltató vagyonvédelmi és biztonsági okokból kamerarendszert működtet,
    a Vendég a szállodába való belépéssel hozzájárul ahhoz, hogy róla felvétel készüljön. A Szolgáltató a
    felvételeket magánszemélyek részére nem adja ki, csak hatósági megkeresés alapján a hatóság részére
    szolgáltatja ki azokat.
    13.3. A Szolgáltató a szálloda működtetése, fenntartása körében jogosult elvégezni az ezzel járó szokásos
    teendőket (pl. heti egy fűnyírás) és egyéb karbantartási munkálatokat, melyeket igyekszik a vendégek
    legkisebb zavarása mellett kivitelezni.
  14. A Szolgáltató kötelezettségei
    14.1. A Szolgáltató köteles a szerződés alapján a megrendelt szolgáltatások biztosítására, szerződéses
    kötelezettségeinek az érvényes előírásoknak és standardoknak megfelelően történő teljesítésére.
    14.2. A Szolgáltató kötelezettséget vállal a Vendég írásos és dokumentáltan beérkezett panaszainak
    kivizsgálására, valamint a probléma kezeléséhez szükséges intézkedések megtételére, valamint ezek
    írásba adására.
  15. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
    15.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, amely a szálloda területén
    maga, vagy alkalmazottja hibájából következett be.
    15.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki az olyan káreseményre, amely a Szolgáltató és
    alkalmazottainak ellenőrzési körén kívül eső, elháríthatatlan ok miatt következik be, vagy amelyet a
    Vendég, vagy a felügyelete alá tartozók okoznak.
    15.3. A Szolgáltató jogosult kijelölni a szálloda területén olyan helyeket, melyekre a Vendég nem léphet
    be. A Szolgáltató mentesül a felelősség alól olyan károk esetében, melyek a Vendéget vagy a felügyelete
    alatt állókat olyan helyen érik, ahova nem léphetnek be.
    15.4. A Szolgáltató kárfelelőssége csak abban az esetben áll fenn, ha a Vendég az őt ért káreseményről
    haladéktalanul értesíti a Szolgáltatót, és rendelkezésére bocsátja a szükséges adatokat.
    15.5. Nem felel a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
    15.6. Értéktárgyért, értékpapírokért, készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre
    kifejezetten átvette, vagy olyan okból következett be a kár, amelyért az általános szabályok szerint
    felelősséggel tartozik.
    15.7. A szálloda wellness-részlegének használata, a szálloda minden szolgáltatásának igénybevétele- saját
    felelősségre történik. A wellness-létesítmények használata is kockázatot hordoz magában pl. a
    padlófelületek csúszóssága miatt és ehhez hasonló kockázatokkal a szolgáltatásokat igénybe vevőknek
    számolniuk kell. A szálloda az ezen szolgáltatásokat igénybe vevőket ért ilyen balesetekért felelősséget
    nem vállal. Kiskorúak csak szülői felügyelettel és a szülő felelősségére vehetik igénybe ezeket a
    szolgáltatásokat.
    15.8. A szálloda és a parkoló és a rendezvénytermek területén őrizetlenül hagyott tárgyakért a szálloda
    és a rendezvény üzemeltetője nem vállal felelősséget.
  16. Vis maior
    16.1. Azon ok vagy körülmény (például: háború, árvíz, tűz, időjárás viszontagságai, sztrájk,
    áramkimaradás, csőtörés, etc.) amely felett nem bír ellenőrzéssel sem a Szolgáltató, sem a Vendég -vis
    maior- bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettségei teljesítése alól, amíg ezen ok vagy
    körülmény el nem hárul.
  17. Záró rendelkezések
    17.1. A teljesítés helye az a hely, ahol Szolgáltató a szolgáltatást nyújtja.
    17.2. A jelen ÁSZF és a felek közti szerződés által nem szabályozott kérdésekre a magyar Polgári
    Törvénykönyv rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni. Szolgáltató és Vendég jogviszonyára
    egyebekben a magyar jogszabályok irányadóak.
    17.3. A szolgáltatás igénybevételéből eredő bármely jogvita lefolytatására a teljesítés helye szerint
    illetékességgel és hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.
    17.4. A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén Vendég elfogadja, hogy elolvasta és megértette
    a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során
    módosulhat, mely módosítást a Szolgáltató a szálloda honlapján tüntet fel, illetve az érvényes és hatályos
    ÁSZF-et a szálloda recepcióján is